Sallad med haloumi och keso

Sallad är ju någonting av det fräschaste man kan äta. Det är gott, nyttigt, fullt med vitaminer
och andra näringsämnen beroende på vad man väljer att ha i. Alternativen är oändliga!

Jag använde mig av det jag hade hemma och det resulterade i detta:



2 portioner:
Färsk vitkål
Färsk spenat
En avokado
En tomat
En bit gurka (ca 10 cm)
En halv paprika (jag använde mig av 50/50 gul och orange)
En haloumiost à 200 g
Ett par matskedar keso

1. Skär haloumin i tärningar. Stek i torr panna med lite chilipulver tills den får fin färg på alla sidor.
2. Under tiden som osten får färg kan du skära upp alla grönsaker i lagom stora bitar.
3. Blanda ihop alla grönsaker i en skål tillsammans med haloumin.
4. Tillsätt slutligen keson och blanda runt för att få en god, saftig sallad.


En sallad är en superbra lunch men även en bra middag om man är ute efter något lite lättare.

Smaklig måltid!
/Frida

Kommentarer
Postat av: b

åh, vill också ha det till lunch, haha

2010-05-18 @ 14:03:15
Postat av: Carolina

åh, halloumi <3! gnissligt, salt och gott, haha! finns inget bättre :)

2010-05-18 @ 16:56:02
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Lisa

sallad är alltid gott!

2010-05-18 @ 23:09:09
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0