Fruktsallad over the top!




Visst är det härligt med färgglada bilder! Man blir glad och framförallt sugen på det som bilden har att
erbjuda, i detta fall; en fruktsallad utan dess like.
Jag har använt mig av en produkt som kanske inte alla har hemma och det är något som heter kakao-
kross. Jag hittade burken på Hemköp för 59 kr och som ni ser på burken så passar det till det mesta.
Var noga med att inte ta för mycket för då blir det beskt och alldeles för starkt och det är inte gott.
Det var verkligen en vild chansning att strö krossen över fruktsalladen, men det passade verkligen
jättebra! Det var en väldigt bra kontrast från den söta och syrliga frukten att även få smak av något
bittert men ändå runt i smaken som choklad är. Jag rekomenderar det starkt!

När man gör en fruktsallad kan man använda sig av vilka fruker man vill. Man tar av det man har hemma
helt enkelt. Något som gör att man njuter lite extra av fruktsalladen är att man i sommartider kan plocka
sina egna bär, som t ex blåbär och jordgubbar! Glöm inte att lägga i lådor och frys in så kan man ha egen-
plockade bär året runt. Underbart!
För att göra salladen lite roligare tillsätter man kokosflingor och nötter, och i det här fallet kakaokross.


1-2 personer
Du behöver:


1 banan
En fjärdedels ananas
1 nektarin
1 dl blåbär
10 jordgubbar
Kakaokross
Pumpakärnor
Kokosflingor
Valnötter
Natruell kesella 10%

Hacka alla frukter till önskad storlek. Blanda ihop allt i en skål och strö över lite kakaokross, pumpakärnor,
kokos och valnötter. Servera med kesella eller alternativt turkisk yoghurt.


Jag blev nöjd med resultatet, hoppas ni blir det med!
Kram från Frida.

Kommentarer
Postat av: Lisa

mm vad gottis!

2010-07-15 @ 01:20:14
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0